Pērc OCTA polisi lētāk
Auto Noma
Follow ERGauto on Twitter

Kontakti:
Ūnijas iela 8. korp. 46.
Rīga, LV-1084
Latvija

Tālr.: 67032597
Fakss: 67032596
Mob.: 22330303
e-pasts: info@ergauto.lv


2010. gada janvārī ERG Auto kā eksperti palīdz "Latvijas Avīze" žurnālistiem, veidojot rakstu par auto antikorozijas apstrādi.

 

Antikorozijas papildu apstrāde automašīnai nodrošina ilgu mūžu

Gandrīz aizmirsušies tie laiki, kad centīgi autoīpašnieki savus žigulīšus un moskvičus pirms ziemas sezonas rūpīgi apstrādāja ar dažādiem pretrūsas līdzekļiem. Nebija citas izvēles, jo pretējā gadījumā padomju ražojums pēc pāris ziemu sāls vannām būtu caurs kā siets.

Nu esam paguvuši pierast pie augstākas kvalitātes automobiļiem, tomēr arī mūsdienu spēkrati ir pakļauti apkārtējās vides kaitīgajai ietekmei. Diemžēl korozija piemeklē ne tikai vairākus gadus lietotus, bet arī nesen no konveijera noripojušus auto.

Kas veicina rūsēšanu?

Rūsa veidojas dažādu ārējo faktoru ietekmē. Piemēram, ceļu apstrādei ziemā intensīvi izmantotā sāls un smiltis negatīvi iespaido praktiski jebkura automobiļa virsbūvi, kā arī citas metāla daļas. Korozijas jeb, vienkāršāk sakot, rūsas riskam vairāk pakļauti auto, kuri paredzēti ekspluatācijai maigākā klimatā, bet nokļuvuši mūsu skarbajos apstākļos.

Ražotāja veiktā antikorozijas apstrāde var ievērojami atšķirties atkarībā no konkrētajai automašīnai paredzētā ekspluatācijas reģiona. Tādēļ pēc auto iegādes viens no drošākajiem risinājumiem ir papildu antikorozijas apstrāde.

Kas ir antikorozijas apstrāde?

Šīs jomas speciālisti no autoservisa "ERG Auto" novērojuši – daudziem autobraucējiem šķiet, ka antikorozijas apstrāde ir tikai mašīnas grīdas noklāšana ar melnu krāsu. Taču, lai braucamrīks būtu ilgi pasargāts no rūsas, apstrāde jāveic kvalificētiem meistariem, ievērojot noteiktu tehnoloģiju un izmantojot atbilstošus materiālus. Tādēļ svarīgi izvēlēties specializētus autoservisus, kas spēj to nodrošināt.

Kādi darbi jāveic?

Lai pilnvērtīgi veiktu antikorozijas apstrādi, no auto virsbūves apakšas un sāniem daudz kas jānoņem – aizsargi, dekoratīvās uzlikas, paspārņi, izpūtējs, rezerves ritenis un citas detaļas.

Pirmais solis ietver auto mazgāšanu ar karstu augstspiediena ūdens strūklu, kas atdala netīrumus un nevēlamas vielas no grīdas (piemēram, sāļi, piķis no brauktuves, eļļas u. c.). Nākamais apstrādes procesa solis ir auto virsbūves apakšējās daļas žāvēšana. Tas var ilgt līdz desmit stundām. Pareiza žāvēšanas tehnoloģija nodrošina nepieciešamo sausuma pakāpi, lai varētu kvalitatīvi apstrādāt auto virsbūves apakšējo daļu. Nepieciešamības gadījumā aprūsējušās vietas tiek mehāniski apstrādātas, atdalot rūsu ar īpašiem antikorozijas apstrādes paņēmieniem, un pārklātas ar speciālas grunts kārtu. Tālāk seko sagatavošana apstrādei ar bitumu. Detaļas, kuras nav paredzētas apstrādei, tiek aizklātas ar speciāli šim nolūkam paredzētu aizsargpapīru, lai bitums nenokļūtu uz automašīnas ārējām daļām, piemēram, sliekšņiem, durvīm, lukturiem, spoguļiem un stikliem. Kad virsbūves apakšējā daļa ir sagatavota, to pārklāj ar bitumu.

Virsbūves iekšējos dobumos, kā arī durvīs tiek iepildīts aizsargvasks, kas nodrošina to, ka auto nesāks rūsēt no iekšpuses. Tad seko aizsargkārtas žāvēšanas process, kas var ilgt pat līdz divdesmit stundām. Kad uzklātais bitums žāvēšanas rezultātā ir sasniedzis nepieciešamo sausuma pakāpi, tiek veikta demontēto detaļu uzstādīšana. Pēdējais procesa solis ietver vispārēju pārbaudi pirms auto atdošanas īpašniekam.

***

EKSPERTA VIEDOKLIS

Rihards Grotāns, "ERG Auto" servisa vadītājs: "Mūsu autoservisam ir ilga pieredze gan vieglo automobiļu, gan komerctransporta antikorozijas apstrādē pēc noteiktām tehnoloģijām. Varam apgalvot, ka nebūt ne visiem auto modeļiem novērota vienāda korozijas iedarbība Baltijas klimatiskajos apstākļos. Japānā un Korejā ražotu, kā arī daļai Eiropas automobiļu īpašniekiem vajadzētu jau laikus pārbaudīt savu auto servisā, lai laikus novērstu korozijas iespējamo kaitējumu. Kā rūsēšanas riskam vairāk pakļautos modeļus varu nosaukt: "Mazda 626", "Mazda 323", "Mazda 6" (pirmā paaudze), "Mazda 3" (pirmā paaudze), "Toyota Yaris" (pirmā paaudze), "Renault Scenic" (pirmā paaudze), "Opel Combo" (A paaudze), "Opel Astra" (F),

"Opel Vectra" (A un B paaudzes), "Opel Omega", "Volkswagen Caddy" (pirmā paaudze), "Ford Focus" (pirmā paaudze)."

Resursi:  http://www2.la.lv/lat/latvijas_avize/jaunakaja_numura/auto..tehnika/?doc=70607