Pērc OCTA polisi lētāk
Auto Noma
Follow ERGauto on Twitter

Kontakti:
Ūnijas iela 8. korp. 46.
Rīga, LV-1084
Latvija

Tālr.: 67032597
Fakss: 67032596
Mob.: 22330303
e-pasts: info@ergauto.lv


Automātiskās ātrumkārbas

Hidrauliskais transformators sastāv no divām lāpstiņu mašīnam, centrbēdzes sūkņa un centrbēdzes turbīnas. Starp tām atrodas vadošais aparāts – reaktors . Centrbēdzes sūkņa rats cieši saistīts ar motora kloķa vārpstu, bet centrturbīnas vārpsta ar ātrumkārbas vārpstu. Reaktors atkarībā no darba režīma var brīvi rotēt vai arī būt bloķēts ar vienvirziena muftas palīdzību. Lietderīgā enerģija hidrauliskajā transmisijā tiek izmantota maisīšanai un hidrauliskās transmisijas eļļas uzkarsēšanai. Tāpat daudz enerģijas patērē sūknis, kas rada darba spiedienu vadošajās maģistrālēs. No tā arī rodas zems lietderības koeficients. Tieši šī iemesla dēļ mehāniskās ātrumkārbas ir vairāk pieprasītas. Hidrauliskais transformators ir ideāls dempfers (starpliknis), starp rotējošām svārstībām, tas spēj nolīdzināt dažus stiprus grūdienus, kuri no motora pāriet uz transmisiju un atpakaļ. Tas labvēlīgi iespaido motora darbu, transmisiju un auto ritošo daļu, bet rūpes hidrotransformātors arī var sagādāt. Piemēram, tas neļauj iedarbināt auto ar ieskrējienu. Rotējošā momenta pārnešana no motora uz automātisko ātrumkārbu tiek nodrošināta ar eļļas strūklu, kura tiek mesta ar sūkņa lāpstiņām uz turbīnas riņķa lāpstiņām. Starp sūkni un turbīnu ir minimālas atstarpes, bet to lāpstiņām ir speciāla ģeometriska forma, kura veido nepārtrauktu apli ar cirkulējošo šķidrumu. Tādējādi cieša saite starp motoru un AT nepastāv. Tas nodrošina motora darbu un auto apstāšanos ar ieslēgtu ātrumkārbu, tāpat arī nodrošina pārnesuma vienmērīgumu.